prośba o pomoc

Dział stworzony dla osób, których badania genealogiczne prowadzą na Lubelszczyznę i potrzebują pomocy lokalnych genealogów.

Moderatorzy: avee, El, MarcinR

nauczyciel1945

prośba o pomoc

Post autor: nauczyciel1945 »

Witam wszystkich uczestników forum. Jestem świeżym członkiem tego forum i już mam prośbę. Ale tak to czasem bywa...Zanim przejde do mojej prośby-jestem z Dolnego Śląska i moge pomóc zainteresowanym w poszukiwaniach w Archiwum państwowym we Wrocławiu.
A teraz ad rem. Otóż mój przodek-Dionizy Trzciński wystąpił do swego ojca-Seweryna o zgodę na małżeństwo, pragnąc pojąc za żonę Annę Grabowską-szambelankę...
Moja prośba to pomoc w ustaleniu tożsamości wspomnianej szambelanki./ja mam pewne przypuszczenia,ale podam je później aby nie wprowadzać w błąd.
Będę bardzo zobowiązany za pomoc i z góry dziękuję.

300sl
Posty: 530
Rejestracja: 29 sty 2013, 13:17
Płeć:

Post autor: 300sl »

Na załączonych obrazkach jest tylko zapis: ... Anną Grabowską Szambelanką w Woli Studzińskiej Powiecie i Depart Lubelskim przy Rodzicach swych mieszkajacą ...
Nic więcej się z tego nie wyciągnie.

Pozdrawiam.
300sl

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 2088
Rejestracja: 24 kwie 2011, 22:38
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Greg »

Zapewne ułatwiłeś zadanie nie podając, że chodzi o 1815 r, w jakiej to parafii i wstawiając tylko niewielki fragment tekstu.
Pozdrawiam Grzegorz

nauczyciel1945

Post autor: nauczyciel1945 »

Zamieściłem mały cytat,ponieważ reszta tresci cytowanego dokumentu to prawne zapiski. Za brak daty przepraszam-to faktycznie 1815 rok a dokładniej mówiąc-sierpień. W tekście nie ma informacji o parafii ani żadnej innej. Zależy mi na identyfikacji wspomianej Anny Grabowskiej. Mogę dodać orientacyjnie,że wspomniana Anna urodziła sie prawdopodobnie ok.1790 roku, a slub wzięli po 1815 roku-gdzie-nie wiem-pewno w parafii panny mlodej. Mąż Anny-Dionizy pochodził z Mazowsza/kutnowskie/ a skąd się wziął na Lubelszczyźnie-też nie wiem.

300sl
Posty: 530
Rejestracja: 29 sty 2013, 13:17
Płeć:

Post autor: 300sl »

Ale teraz to przynajmniej mamy zawężony zakres czasowy :)

ca 1817 r. urodził się im syn - tak przynajmniej wynika z poniższego aktu zgonu:
http://szukajwarchiwach.pl/35/1817/0/2. ... ktb6C_4fHA

Pozdrawiam.
300sl

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 2088
Rejestracja: 24 kwie 2011, 22:38
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Greg »

Anna Trzcińska z d. Grabowska zmarła przed 1827 r. Może ktoś podczas indeksacji natrafi na jej akt zgonu w którym będą podane dane jej rodziców. Dionizy Trzciński prawdopodobnie już po śmierci żony Anny z Grabowskich został właścicielem dóbr Borów w parafii Chodel.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Greg, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Grzegorz

300sl
Posty: 530
Rejestracja: 29 sty 2013, 13:17
Płeć:

Post autor: 300sl »

Greg pisze:1927
Chyba 1827 r.?

Pozdrawiam.
300sl

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 2088
Rejestracja: 24 kwie 2011, 22:38
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Greg »

300sl pisze:Chyba 1827 r.?
a i owszem, ale jak przed 1827 to przed 1927 już nie :) ? Dzięki, poprawiłem

I przy okazji - jest w Targowisku akt urodzenia z 1817 r. ich syna
Pozdrawiam Grzegorz

Awatar użytkownika
ag.
Posty: 234
Rejestracja: 26 paź 2014, 02:43
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:

Post autor: ag. »

Odnoszę wrażenie, iż nie do końca zrozumiałeś pierwszą wypowiedź Grzegorza...
Odczytanie dokumentu wymaga wyćwiczenia oka na cechy pisma osoby sporządzającej, stania się kimś w rodzaju domorosłego grafologa - określenie na wyrost, jednak mniej więcej o to chodzi. Nie szukamy cech charakteru czy chorób trapiących autora, lecz chcemy się dowiedzieć, co miał na myśli.
Wstawiłeś fragment, z którego niewiele da się wyciągnąć i dlatego podziwiam 300sl. W przypadku takich próśb, by podjąć próbę pomocy, większość chętnych potrzebowałaby materiału porównawczego dobrej jakości (org. skan lub duże zdjęcie). Trzeba zobaczyć kształt poszczególnych liter, całych ciągów wyrazów i zdań. Możemy niewiele z nich zrozumieć, jednak mamy punkt odniesienia.
Tu tego brakowało, gdy zakładałeś temat.

Widziałeś http://www.sejm-wielki.pl/b/sw.61829 ?
Być może chodzi o małą wioskę między Turobinem a Kraśnikiem? Wpisz w mapę gugla: 50.891967, 22.491494
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2015, 23:05 przez ag., łącznie zmieniany 1 raz.

300sl
Posty: 530
Rejestracja: 29 sty 2013, 13:17
Płeć:

Post autor: 300sl »

Akt zgonu ich córki Anny - Chodel 130/1827:
http://www.szukajwarchiwach.pl/35/1659/ ... WZp1b3SABA

Ponowny ożenek Dionizego - Bełżyce 21/1828:
http://szukajwarchiwach.pl/35/1644/0/2. ... uRDNCycMug

Urodzony w Bąkowie, ale co to miejscowość?

Pozdrawiam.
300sl

voytashek
Posty: 337
Rejestracja: 18 lut 2012, 21:28

Post autor: voytashek »

300sl pisze:Urodzony w Bąkowie, ale co to miejscowość?
Nie wiem, ale gdybym ja miał szukać, to bym szukał przede wszystkim w ówczesnym Województwie Sandomierskim, dzisiejszym Mazowieckiem. Na przykład parafia Wysoka w dzisiejszym powiecie szydłowieckim. A zaraz potem (ewentualnie) parafia Nieznamierowice w powiecie przysuskim.


HTH

(-) Tomek Wojtaszek
"Na końcu każdej księgi najczęściej są indeksy, ale te indeksy często są po rosyjsku, dlatego powinieneś nauczyć się jak wygląda poszukiwane przez Ciebie nazwisko i dopiero możesz coś szukać."
- © 300sl

Piotr r.
Posty: 1221
Rejestracja: 24 kwie 2011, 19:17

Post autor: Piotr r. »

nauczyciel1945 pisze:A teraz ad rem. Otóż mój przodek-Dionizy Trzciński wystąpił do swego ojca-Seweryna o zgodę na małżeństwo, pragnąc pojąc za żonę Annę Grabowską-szambelankę...
Moja prośba to pomoc w ustaleniu tożsamości wspomnianej szambelanki./ja mam pewne przypuszczenia,ale podam je później aby nie wprowadzać w błąd.
Będę bardzo zobowiązany za pomoc i z góry dziękuję.
Nie wiem czy istotne ale przydać się może ;-)
Parafia Boża Wola...

Obrazek

Awatar użytkownika
sowa57
Posty: 27
Rejestracja: 01 maja 2011, 23:43
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: sowa57 »

W 1812 roku, akt 19, omiera w Borowie Tekla Grabowska, lat 19, córka dziedzica Borowa i Woli Studzińskiej, Franciszka Szymona Grabowskiego i Heleny z Suchodolskich. Siostra Anny?

http://szukajwarchiwach.pl/35/1659/0/1/ ... 4vKfa38kYw

Pozdrawiam. Bożena Andrykowska

300sl
Posty: 530
Rejestracja: 29 sty 2013, 13:17
Płeć:

Post autor: 300sl »

nauczyciel1945 pisze:Dionizy pochodził z Mazowsza/kutnowskie/
voytashek pisze:
300sl pisze:Urodzony w Bąkowie, ale co to miejscowość?
Nie wiem, ale gdybym ja miał szukać, to bym szukał przede wszystkim w ówczesnym Województwie Sandomierskim, dzisiejszym Mazowieckiem. Na przykład parafia Wysoka w dzisiejszym powiecie szydłowieckim. A zaraz potem (ewentualnie) parafia Nieznamierowice w powiecie przysuskim.


HTH

(-) Tomek Wojtaszek
Po zastanowieniu - jak Kutno, to raczej Bąków Górny gm. Zduny
Reszka Piotr pisze:
nauczyciel1945 pisze:A teraz ad rem. Otóż mój przodek-Dionizy Trzciński wystąpił do swego ojca-Seweryna o zgodę na małżeństwo, pragnąc pojąc za żonę Annę Grabowską-szambelankę...
Moja prośba to pomoc w ustaleniu tożsamości wspomnianej szambelanki./ja mam pewne przypuszczenia,ale podam je później aby nie wprowadzać w błąd.
Będę bardzo zobowiązany za pomoc i z góry dziękuję.

Nie wiem czy istotne ale przydać się może ;-)
Parafia Boża Wola...


Obrazek

Istnieją księgi opisowe dla Bożej Woli z 1815 roku? Tam powinno być coś więcej.
Jak nie, to dla potwierdzenia tezy
sowa57 pisze:W 1812 roku, akt 19, omiera w Borowie Tekla Grabowska, lat 19, córka dziedzica Borowa i Woli Studzińskiej, Franciszka Szymona Grabowskiego i Heleny z Suchodolskich. Siostra Anny?

http://szukajwarchiwach.p...tRbCt4vKfa38kYw

Pozdrawiam. Bożena Andrykowska
można spróbować poszukać zapowiedzi w księgach dla Łąkoszyna, gdzie pochowany został w 1819 roku Seweryn, ojciec Dionizego. Może w 1815 roku Dionizy mieszkał w Sklęczkach przy rodzicach?

nauczyciel1945 pisze:Moja prośba to pomoc w ustaleniu tożsamości wspomnianej szambelanki./ja mam pewne przypuszczenia,ale podam je później aby nie wprowadzać w błąd.
Przypuszczenia się potwierdzają czy nie?

Pozdrawiam.
300sl

Piotr r.
Posty: 1221
Rejestracja: 24 kwie 2011, 19:17

Post autor: Piotr r. »

300sl pisze:Istnieją księgi opisowe dla Bożej Woli z 1815 roku? Tam powinno być coś więcej.
Jak nie, to dla potwierdzenia tezy
Czy mając księgę USC z 1815 roku zamieszczałbym zdjęcie z Liber Copulatorum? ;-)
Nie spotkałem ksiąg USC 1810-1825 w parafii Boża Wola.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Szukam korzeni na Lubelszczyźnie”