Zakończyliśmy już zbiórkę na roczne opłaty związane z działalnością portalu Lubelskie Korzenie w 2021 roku.
Zebrane środki pozwalają patrzeć optymistycznie również w 2022 rok. Dziękujemy serdecznie wszystkim osobom, które wsparły Lubgens, oraz wszystkim trzymającym za nas kciuki.
Wpłat dokonali w kolejności alfabetycznej : Adam Koma, Agnieszka, Aleksandra Choina, Andrzej Ciempiel, Andżelika, Anna Blahut, Anna Frelek, Artur Aloszyn, Artur Martyka, Barbara Cieszko, Barbara Wierzchowska-Bekasiewicz, Beata 66, Beata Kroszka, Beata Szymborska, Daniel Domka, Dariusz Bernat, Dariusz Segit, Dariusz Woliński, Dawid, DeKa, Dominik Róg, Eduardo Mokwa Glaner, Elżbieta Chomik, Ewa Kapłon, Ewa Mizerska, Jerzy Sowa, Joan24, Katarzyna Pasek, Katarzyna Przybysz, Kinga Postawa, Krystyna.waw, Krzysztof Bogusz, Krzysztof Czarnecki, Leszek Gnyp, Łucja Wierzycka, Łukasz M. Majewski, Łukasz Makarewicz, Łukasz Pasim, Marcin Rybicki, Margaret Godek, Mariusz Momont, Marta Gawrońska, Miro Jan, Mirosław Chomacki, Monika Bukacińska, Monika Smykowska, Piotr Krotofil, Piotr Reszka, Radek Lesniewski, Renata Goleń, Sławomir Chęć, Tomasz Pieczykolan, Tomek Wojtaszek, Wiesława, Zbigniew Jawoszek

Nazwisko/rodzina Boś

Cmentarze Lubelszczyzny

Moderatorzy: avee, El

ODPOWIEDZ
grzegorzbos
Posty: 286
Rejestracja: 17 sty 2014, 23:25
Lokalizacja: Słupsk

Nazwisko/rodzina Boś

Post autor: grzegorzbos »

Witam! Poszukuję wszelkich informacji na temat rodziny, przodków rodziny Boś. Znałem jedynie dziadków, którzy mieszkali we wsi Wolica II i pochowani są na cmentarzu w Modliborzycach, podobnie jak większość rodziny. Dziadek nazywał się Wojciech Boś, babcia Józefa Boś. Pamiętam, że prababcia miała na imię Tekla. Bardzo proszę o informacje, może zdjęcia, jeżeli ktoś na takie przypadkiem natrafił. Mój mail to grzegorzbos@wp.pl. Pozdrawiam! Grzegorz Boś

Piotr r.
Posty: 1221
Rejestracja: 24 kwie 2011, 19:17

Post autor: Piotr r. »

Witaj na forum :)
grzegorzbos pisze:Dziadek nazywał się Wojciech Boś, babcia Józefa Boś.
Domyślam się, że chodzi o XX wiek skoro chodzi o dziadka. Może podasz jakieś bliższe lata.
Józefa zd. ... Boś?

W linku http://galeria.vipserv.org/thumbnails.php?album=44 masz album z kilkoma zdjęciami z Cmentarza. Może traf ślepy i jakiś Boś będzie ;-) Nie sprawdzałem. Robiłem raczej starsze nagrobki ale kto wie. Nie znalazłem amatora na spisanie danych ze zdjęć do wyszukiwarki.

grzegorzbos
Posty: 286
Rejestracja: 17 sty 2014, 23:25
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: grzegorzbos »

Wojciech Boś, ur. 1906, Wolica, ojciec Jan, matka Tekla z d. Pasztaleniec. Babcia Józefa z d. Małek. Dziękuję :)

Piotr r.
Posty: 1221
Rejestracja: 24 kwie 2011, 19:17

Post autor: Piotr r. »

grzegorzbos pisze:Wojciech Boś, ur. 1906, Wolica, ojciec Jan, matka Tekla z d. Pasztaleniec. Babcia Józefa z d. Małek. Dziękuję :)
Boś Wojciech akt 110 w 1906 roku Wolica - O: Jan, M: Tekla Pasztaleniec http://lubgensftp.eu/modlibozyce/urodze ... 04-111.jpg

znaleziono dzięki http://regestry.lubgens.eu

grzegorzbos
Posty: 286
Rejestracja: 17 sty 2014, 23:25
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: grzegorzbos »

Dziękuję! A jakieś rady, gdzie i jak szukać dalszych przodków, jeśli nie ma ich w ww. bazie?

zenluc
Posty: 332
Rejestracja: 28 kwie 2011, 09:45
Lokalizacja: Janów Lub./Wa-wa

Post autor: zenluc »

Tak na szybkiego, więc trza posprawdzać żeby wszystko stykało.
Zerknij sobie na wiek żony Tekli 24 l., a dziadek 40 l., wygląda to na drugą żonę. Jak wrzucisz Boś to wyskakuje Jan i Katarzyna Małek, cała seria dzieci w Dąbiu, a potem szus, i jedno już w Wolicy, wówczas była parcelacja i się przenieśli. Pasztaleniec to raczej z okolic Janowa, a tu brak jeszcze ślubów, albo Potok.
A dalej to wygląda na Krzemień http://lubgensftp.eu/janow_lubelski/slu ... /67-68.jpg
I powodzenia w dalszym szukaniu, tylko pamiętaj o oboczności nazwiska Boś - Baś, a nie wiem czy jeszcze dawniej to nawet nie Paś.

Piotr r.
Posty: 1221
Rejestracja: 24 kwie 2011, 19:17

Post autor: Piotr r. »

grzegorzbos pisze:Dziękuję! A jakieś rady, gdzie i jak szukać dalszych przodków, jeśli nie ma ich w ww. bazie?
Sprawić, żeby było.

Z Janowa Lubelskiego są jeszcze nie spisane roczniki urodzeń 1880-1885 gdzie można się spodziewać aktu urodzenia Tekli Pasztaleniec w 1883 roku gdzieś koło aktu 514.

grzegorzbos
Posty: 286
Rejestracja: 17 sty 2014, 23:25
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: grzegorzbos »

zenluc pisze:Zerknij sobie na wiek żony Tekli 24 l., a dziadek 40 l.
Może nie umiem patrzeć/czytać, ale gdzie jest napisany wiek rodziców? To bardzo cenna informacja.

Awatar użytkownika
konskovolensis
Posty: 382
Rejestracja: 27 sie 2012, 15:50
Płeć:

Post autor: konskovolensis »

W treści. Zaraz na początku jest: (...) Jan Boś, rolnik zamieszkały we wsi ...mbie czterdzieści lat. A później: ze ślubnej jego małżonki Tekli z Pasztaleńców dwadzieścia cztery lata. Nazwa wsi jego zamieszkania nie jest cała widoczna (środek księgi), ale nie jest to Wolica, w której rodzi się dziecko. Może to i Dąbie, o którym koledzy napisali wyżej. Wygląda na to, że dziecko nie urodziło się w domu rodziców. Może akurat matka była u kogoś. Albo ojciec i matka mieszkali osobno.
Pozdrawiam, Grzegorz.

grzegorzbos
Posty: 286
Rejestracja: 17 sty 2014, 23:25
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: grzegorzbos »

Ach, ja ni w ząb rosyjskiego... :/ Dziękuję pięknie :)

IRBAN
Posty: 1
Rejestracja: 21 sie 2017, 00:04
Lokalizacja: Łódź

Post autor: IRBAN »

Dzień dobry,
w części II dot. osób pochowanych na Starym Cmentarzu data zgonu Władysława Bany jest spisana z pomnika ( data na pomniku jest błędna - nie 1883 tylko 1983)
Pozdrawiam
wnuczka Władysława Bany
sf.vigil[na]wp.pl
Ostatnio zmieniony 26 sie 2017, 12:38 przez IRBAN, łącznie zmieniany 1 raz.

grzegorzbos
Posty: 286
Rejestracja: 17 sty 2014, 23:25
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: grzegorzbos »

IRBAN pisze:Dzień dobry,
w części II dot. osób pochowanych na Starym Cmentarzu data zgonu Władysława Bany jest spisana z pomnika ( data na pomniku jest błędna - nie 1883 tylko 1983)
Pozdrawiam
wnuczka Władysława Bany
sf.vigil[na]wp.pl
Można jaśniej?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Idąc cmentarną aleją...”