Zakończyliśmy już zbiórkę na roczne opłaty związane z działalnością portalu Lubelskie Korzenie w 2021 roku.
Zebrane środki pozwalają patrzeć optymistycznie również w 2022 rok. Dziękujemy serdecznie wszystkim osobom, które wsparły Lubgens, oraz wszystkim trzymającym za nas kciuki.
Wpłat dokonali w kolejności alfabetycznej : Adam Koma, Agnieszka, Aleksandra Choina, Andrzej Ciempiel, Andżelika, Anna Blahut, Anna Frelek, Artur Aloszyn, Artur Martyka, Barbara Cieszko, Barbara Wierzchowska-Bekasiewicz, Beata 66, Beata Kroszka, Beata Szymborska, Daniel Domka, Dariusz Bernat, Dariusz Segit, Dariusz Woliński, Dawid, DeKa, Dominik Róg, Eduardo Mokwa Glaner, Elżbieta Chomik, Ewa Kapłon, Ewa Mizerska, Jerzy Sowa, Joan24, Katarzyna Pasek, Katarzyna Przybysz, Kinga Postawa, Krystyna.waw, Krzysztof Bogusz, Krzysztof Czarnecki, Leszek Gnyp, Łucja Wierzycka, Łukasz M. Majewski, Łukasz Makarewicz, Łukasz Pasim, Marcin Rybicki, Margaret Godek, Mariusz Momont, Marta Gawrońska, Miro Jan, Mirosław Chomacki, Monika Bukacińska, Monika Smykowska, Piotr Krotofil, Piotr Reszka, Radek Lesniewski, Renata Goleń, Sławomir Chęć, Tomasz Pieczykolan, Tomek Wojtaszek, Wiesława, Zbigniew Jawoszek

Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Błądzić, rzeczą ludzką...

Moderator: El

Awatar użytkownika
yogamaya
Posty: 48
Rejestracja: 31 gru 2019, 21:27
Lokalizacja: Choszczno
Płeć:
Kontakt:

Re: Do korekty dostrzeżonych błędów w Spisie Nazwisk.

Post autor: yogamaya »

Rudno śluby 1844 Akt nr 30
Link: https://szukajwarchiwach.pl/35/1910/0/2 ... 7IihjwXzfw
Jest:
Osko Michał Ozdak Zofia Rudno 30 1844 Rudno (26.05.1844) On: (wd.) lat 24, O: Mateusz Osko, M: Franciszka; Ona: lat 18, Mateusz Ozdak; M: Agnieszka
Powinno być:
Ośko Michał Ozga Zofia Rudno 30 1844 Rudno (26.05.1844) On: (wd.) lat 24, O: Mateusz Ośko, M: Franciszka; Ona: lat 18, Mateusz Ozga; M: Agnieszka

Poprawione

aradecki
Posty: 95
Rejestracja: 27 sty 2016, 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Do korekty dostrzeżonych błędów w Spisie Nazwisk.

Post autor: aradecki »

Witam,

dla parafii Racławice (dekanat Nisko) wyszukiwarka zwraca podwójnie niektóre pozycje z rejestru zgonów. Poniżej przykład (źle na czerwono, dobrze na zielono), wyszukiwanie po nazwisku Maziarz:

NAZWISKO IMIĘ, IMIONA PARAFIA AKT ROK UWAGI
Maziarz Wawrzyniec Racławice (dekanat Nisko) 18 1904 Zarzecze; żona: Marianna Maziarz (O: Andrzej)
Maziarz Michał Racławice (dekanat Nisko) 32 1904 Zarzecze; O: Jan, M: Franciszka Pałka

Maziarz Anna Racławice (dekanat Nisko) 1905 Zarzecze; wdowa po Sebastianie
Maziarz Anna Racławice (dekanat Nisko) 1905 Zarzecze; wdowa po Sebastianie
Młynarski Feliks Racławice (dekanat Nisko) 18 1903 Zarzecze; żona: Ludwika Maziarz, małż. przez 39 lat
Młynarski Feliks Racławice (dekanat Nisko) 18 1903 Zarzecze; żona: Ludwika Maziarz, małż. przez 39 lat
Moderator informuje :
poprawione
- greg
Pozdrawiam
Arkadiusz Radecki

Łukasz
Posty: 61
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:42

Re: Do korekty dostrzeżonych błędów w Spisie Nazwisk.

Post autor: Łukasz »

Gorzków rok 1882 zgony akt 95 jest Czwórnóg Wojciech, a powinno być Czwórnóg Marcin
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1867933

Poprawione

arwena_11
Posty: 15
Rejestracja: 08 wrz 2020, 18:03
Płeć:

Re: Do korekty dostrzeżonych błędów w Spisie Nazwisk.

Post autor: arwena_11 »

Witam

w bazie indeksów
Libicki Józef Lublin - Kolegiata akt ur.114 1816 O: Anoni, M: Floriana Gradowicka Poprawione
Libicki Tomasz Lublin - Kolegiata akt ur.355 1818 O: Antoni, M: Floriana Grudzińska Poprawione
Libicki Kazimierz Lublin (św. Jana) akt ur, 86 1827

Matka to Floryanna Gradowska - nazwisko jest prawidłowe w akcie ślubu
Libicki Antoni Gradowska Florianna Lublin - Kolegiata 3 1816 On - O: Jan M: Elżbieta; Ona - O: Walenty M: Józefa

Awatar użytkownika
Krzysztof_Wasyluk
Posty: 126
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Do korekty dostrzeżonych błędów w Spisie Nazwisk.

Post autor: Krzysztof_Wasyluk »

Koroszczyn g-k 1872-M2 https://szukajwarchiwach.pl/35/2033/0/2 ... 49RylXPqjg
ona jest Jakumiuk Teodora; powinno być Jakuszko Teodora.
Poprawione
Pozdrawiam
Krzysztof Wasyluk

Awatar użytkownika
Krzysztof_Wasyluk
Posty: 126
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Do korekty dostrzeżonych błędów w Spisie Nazwisk.

Post autor: Krzysztof_Wasyluk »

Biała Podlaska 1863-M25 https://szukajwarchiwach.pl/35/1645/0/2 ... fAQGKBAT0w
ona jest Szacikowska, winno być Szańkowska

Jeszcze w jej akcie urodzenia jest Szańkowski, a nie Szańkowska - może też warto skorygować
Sarnaki 1840-U69 https://www.szukajwarchiwach.pl/62/216/ ... bHTCAUWx9A

Dobryń (gr.-kat.) 1848-M8 https://szukajwarchiwach.pl/35/1988/0/2 ... G1a7oXA2SQ
ona jest Starosiela, winno być Starosielec

Proponuję zmienić tytuł tego tematu na "Do korekty dostrzeżonych błędów w Bazie Indeksów." Taka baza na portalu istnieje, natomiast strona z nazwą "Spis Nazwisk" chyba jednak nie.
Moderator informuje :
wszystko poprawione
- greg
Pozdrawiam
Krzysztof Wasyluk

Awatar użytkownika
Praxeda
Posty: 78
Rejestracja: 25 lis 2012, 20:52
Lokalizacja: Lublin

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Praxeda »

Trawczyński Stanisław Świerże 123 1895 O: Franciszek, M: Marianna zd. Juszczyńska, Chromówka, dn. 1895.10.02

Powinno być: matka Marianna zd. Juścińska chyba, że błędnie zapisane w księdze.

Poprawione na Juszczyńska / Juścińska (nie jest jednoznacznie zapisane)

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1645
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: MireQ »

https://lubgens.eu/viewtopic.php?f=2&t=7020
Nie Pisalska tylko Pisulska...
Poprawione
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Udzin
Posty: 354
Rejestracja: 14 mar 2015, 11:29
Lokalizacja: Ciemno/W-wa

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Udzin »

Ostrów Lubelski cały rocznik urodzenia z 1912 roku brak imion Matki jest imię Ojca i nazwisko rodowe matki.
Poprawione
Pozdrawiam Eugeniusz, ojciec Zygmunt, dziadek Aleksander, pradziadek Andrzej, 2xpradziadek Wawrzyniec, 3xpradziadek Jakób, 4xpradziadek Wincenty, 5xpradziadek Jan, 6xpradziadek Mateusz, 7xpradziadek Jan

Krzysiek
Posty: 984
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Krzysiek »

Śluby Grabowiec
akt 5 z roku 1845 - jest Adamczuk Jan - Paczos Katarzyna - winno być Prus Katarzyna
Poprawione
Pozdrawiam Krzysiek

Udzin
Posty: 354
Rejestracja: 14 mar 2015, 11:29
Lokalizacja: Ciemno/W-wa

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Udzin »

Łysobyki / Jeziorzany coś jest pomieszane podwójny indeks małżeństw z roku 1889 i 1899 linki do rocznika 1889, przykład Stanisław Klier z Franciszka Czajka akt 24
Poprawione
Pozdrawiam Eugeniusz, ojciec Zygmunt, dziadek Aleksander, pradziadek Andrzej, 2xpradziadek Wawrzyniec, 3xpradziadek Jakób, 4xpradziadek Wincenty, 5xpradziadek Jan, 6xpradziadek Mateusz, 7xpradziadek Jan

Krzysiek
Posty: 984
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Krzysiek »

Wpis w bazie do usunięcia - urodzenie z parafii Tomaszów Lub., tam też zindeksowane, ale skąd to się wzięło w Łabuniach?
Łabuniecka Anastazya Łabunie 68 1867 < Poprawione

Ponadto śluby z Zamościa 1891 są zdublowane. < Poprawione
Przykład:
Bajan Szczepan Rycyk Anna Zamość 34 1891 On- O: Jakub, M: Anna Skowyra; Ona- O: Tomasz, M: Marianna zd. Golek / Gołek [?], On: 32 lata, wdowiec po Józefie zd. Hałas, urodzony na Przedmieściu Lubelskim, zamieszkały w Nowej Osadzie; Ona: 19 lat, panna, z Pniówka
Bajan Szczepan Rycyk Anna Zamość 34 1891 On- O: Jakub, M: Anna Skowyra; Ona- O: Tomasz, M: Marianna zd. Golek / Gołek [?], On: 32 lata, wdowiec po Józefie zd. Hałas, urodzony na Przedmieściu Lubelskim, zamieszkały w Nowej Osadzie; Ona: 19 lat, panna, z Pniówka
Banach Jan Paradowska Józefa Zamość 44 1891 On- O: Jan, M: Marianna Skowronek; Ona- O: Marcin, M: Katarzyna zd. Juszczak, On: 25 lat, kawaler, z Iłowca parafia Skierbieszów; Ona: 20 lat, panna, ze Żdanowa
Banach Jan Paradowska Józefa Zamość 44 1891 On- O: Jan, M: Marianna Skowronek; Ona- O: Marcin, M: Katarzyna zd. Juszczak, On: 25 lat, kawaler, z Iłowca parafia Skierbieszów; Ona: 20 lat, panna, ze Żdanowa
Pozdrawiam Krzysiek

Krzysiek
Posty: 984
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Krzysiek »

Nie widzę opcji edycji poprzedniego posta. Post można edytować max. do 5 godzin
Kiba Bartłomiej Bałuta Rozalia Komarów 17 1835 On- O: Walenty, M: Agata Zasuwa; Ona- O: Sebastian, M: Katarzyna zd. Karpińska
jest Kiba, winno być Skiba
Plizga Wacław Płachcińska Janina Krasnobród liber 1807 6 IX
jest Janina, winno być Franciszka
Poprawione
Pozdrawiam Krzysiek

Udzin
Posty: 354
Rejestracja: 14 mar 2015, 11:29
Lokalizacja: Ciemno/W-wa

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Udzin »

Firlej 1870 ur linki prowadzą do 1859 roku.
Efekt wymiany przez NAC skanów pochodzących z mikrofilmów mormonów na wykonywane z ksiąg w AP Lublin. Takie niezgodności linków są jeszcze w innych miejscach bazy. Usunąłem linki.
Pozdrawiam Eugeniusz, ojciec Zygmunt, dziadek Aleksander, pradziadek Andrzej, 2xpradziadek Wawrzyniec, 3xpradziadek Jakób, 4xpradziadek Wincenty, 5xpradziadek Jan, 6xpradziadek Mateusz, 7xpradziadek Jan

siva007
Posty: 6
Rejestracja: 19 mar 2016, 10:22

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: siva007 »

Śluby Łopiennik 1932 (akt 29) Jan Kasprzak i Marianna Sapko. Powinno być Jan Kasperek i Marianna Sapko.
Poprawione. Proszę podawać link do aktu jezeli brak go przy indeksie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Korekty / poprawki / uzupełnienia”