zaświadczenie o zatrudnieniu r.1816

Tłumaczenia innych dokumentów niż akty metrykalne (wszystkie języki)

Moderatorzy: El, MarcinR

ODPOWIEDZ
sbasiacz
Posty: 231
Rejestracja: 20 paź 2015, 16:28
Lokalizacja: Pasikonie,woj.mazowieckie

zaświadczenie o zatrudnieniu r.1816

Post autor: sbasiacz »

Szukam miejsca pobytu Feliksa Charytańskiego (podleśnego), mam jego Akta Osobiste i Stan Służby, przedłożył zaświadczenia, jednego najważniejszego bo z kluczowego 1816 roku nie mogę odczytać.Przed tym rokiem pracował jako dozorca lasów w:
1808-1811 zaświadczenie wójta gminy Kozarzew
1812 zaświadczenie Barbary z Zapolskich Pniewskiej o pracy w Olchowcu
1813-1814 zaświadczenie od Franciszki z Zapolskich Bielskiej o pracy w Fajsławicach
zaświadczenie z 24.06.1816r nazwisko Mniski? miejscowość ???
proszę bardzo o pomoc, ślubu w parafii w której być powinien (Bychawa gm.Stara Wieś) 19.02.1816r. nie ma, pomyślałam, że w parafii w której mieszkał mogły być zapowiedzi.
pozdrawiam
Basia Sikorska
SBASIACZ

300sl
Posty: 519
Rejestracja: 29 sty 2013, 13:17
Płeć:

Post autor: 300sl »

Cześć.
Tam jest chyba:
Dom w Żukowie 24.06.1816 r.
K_ję Mniski

Pozdrawiam.
300sl

sbasiacz
Posty: 231
Rejestracja: 20 paź 2015, 16:28
Lokalizacja: Pasikonie,woj.mazowieckie

Post autor: sbasiacz »

to nie jest "dom" tylko taki skrót "dan" obecnie piszemy "dnia"
jeżeli to Żuków parafia Grabowiec (?) zaraz sprawdzę czy są zapowiedzi.
Nazwisko Mniski nie występuje w bazie Lubgens a na to liczyłam,
dziękuję za zainteresowanie
Pomyślności w Nowym Roku!
pozdrawiam
Basia S
w zapowiedziach nie ma ślubu Charytańskiego, więc to chyba nie ta parafia:-(
Ostatnio zmieniony 30 gru 2018, 20:11 przez sbasiacz, łącznie zmieniany 1 raz.
SBASIACZ

300sl
Posty: 519
Rejestracja: 29 sty 2013, 13:17
Płeć:

Post autor: 300sl »

sbasiacz pisze:to nie jest "dom" tylko taki skrót "dan" obecnie piszemy "dnia"
No to zaszalałem :)

Dziękuję i wzajemnie.
Pozdrawiam.
300sl

sbasiacz
Posty: 231
Rejestracja: 20 paź 2015, 16:28
Lokalizacja: Pasikonie,woj.mazowieckie

Post autor: sbasiacz »

a ta "pieczątka" na górze z literą A w koronie , co to jest?
Basia S
SBASIACZ

margolag
Posty: 25
Rejestracja: 13 kwie 2013, 17:53
Lokalizacja: Krasnystaw

Post autor: margolag »

Witam
Możliwe że jest to monogram cara Aleksandra I.

El
Posty: 1594
Rejestracja: 29 lis 2015, 12:50
Płeć:

Post autor: El »

sbasiacz pisze:ślubu w parafii w której być powinien (Bychawa gm.Stara Wieś) 19.02.1816r. nie ma
Wydaje się, że u mormonów są unikaty, ale ze szpulami: https://www.familysearch.org/search/cat ... %20Library
Wiele zapomniałam. Przeminęło z wiatrem.

sbasiacz
Posty: 231
Rejestracja: 20 paź 2015, 16:28
Lokalizacja: Pasikonie,woj.mazowieckie

Post autor: sbasiacz »

na szwa jest mikrofilm mormonów, ale czy ten sam co w Katalogu Family nie wiem, w tym czasie istniała gmina Stara Wieś i prowadziła odrębne księgi metrykalne, a w samej Bychawie akta ślubów są od października i brak zapowiedzi
link do szwa https://szukajwarchiwach.pl/35/1656/0/1/26#tabSkany
Szukany przeze mnie ślub był 19 lutego 1816, na chwilę obecną przeszukałam (szukając chociaż zapowiedzi w p.pana młodego)parafię Rudno nie ma zapowiedzi (tam w 1817r mieszkał Feliks) pobliską p.Michów, domniemaną p.Grabowiec (Żuków był jeszcze w innych parafiach) Targowisko, Krzczonów, będę szukać dalej,
tu mam pytanie do p.Dariusza Pawlaka, czy na mapy.lubgens umieścił wszystkie parafie, które funkcjonowały w tych latach (1816)?

dziękuję za zainteresowanie
Basia S
SBASIACZ

El
Posty: 1594
Rejestracja: 29 lis 2015, 12:50
Płeć:

Post autor: El »

W par. Krzczonów, w miejscowości Żuków pojawia się Kajetan Miński - moim zdaniem to jego podpis.
Dla porównania - podpis pod aktem nr 89:
https://szukajwarchiwach.pl/35/1852/0/1 ... iTsTCzyJvg
Pozdrawiam.
Wiele zapomniałam. Przeminęło z wiatrem.

300sl
Posty: 519
Rejestracja: 29 sty 2013, 13:17
Płeć:

Post autor: 300sl »

Bingo!

Pozdrawiam.
300sl

sbasiacz
Posty: 231
Rejestracja: 20 paź 2015, 16:28
Lokalizacja: Pasikonie,woj.mazowieckie

Post autor: sbasiacz »

Dziękuję El !!!
To ten Kajetan Miński (Mniski) zaświadczył, iż Feliks Charytański przez rok 1 pracował dla niego, niestety w zapowiedziach z r.1816 w p.Krzczonów nie ma tej szukanej (sprawdziłam cały rocznik 2 razy), Feliks ur się w p.Garbów - nie ma, w 1817 w styczniu rodzi mu się syn Antoni w p.Bychawa gm.Stara Wieś, mieszka wtedy w Rudnie, domniemany (przeze mnie) ojciec jego Ignacy mieszka w Chodlu, nigdzie tam w zapowiedziach i ślubach nie ma szukanego aktu :-(
Może Tekla Bukar nie mieszkała w dniu swojego ślubu w rodzinnej Starej Wsi?
Zapowiedzi jednak powinny być w p.zamieszkania obojga, gdzie mógł mieszkać Feliks pracując u Mińskiego?
Nie wiem już gdzie szukać.
Dajcie znać jak spotkacie "tego faceta"
pozdrawiam sylwestrowo i noworocznie
Basia Sikorska
SBASIACZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tłumaczenia innych dokumentów”