Akt urodzenia - Biskupice - 1905- akt 101 Stanisław Waryszak

Błądzić, rzeczą ludzką...

Moderator: El

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jarek Przypis
Posty: 167
Rejestracja: 28 wrz 2014, 10:57
Lokalizacja: Milejów, woj.lubelskie
Kontakt:

Akt urodzenia - Biskupice - 1905- akt 101 Stanisław Waryszak

Post autor: Jarek Przypis »

Witam serdecznie

W uwagach dotyczących mojego dziadka Stanisława Waryszaka, akt 101 z roku 1905 par. Biskupice widnieje błędna informacja dotycząca małżonka. Dlatego też zwracam się z uprzejmą prośbą do Państwa o zmianę adnotacji z: Trawniki, O: Ignacy, M: Katarzyna Jończyk, ślub: 1951, Katarzyna Figiel na: Trawniki, O: Ignacy, M: Katarzyna Jończyk, ślub: 1951, Zofia Halina Figiel.




Pozdrawiam serdecznie
syn Teresy, wnuk Zofii, prawnuk Ignacego, praprawnuk Ludwika, prapraprawnuk Franciszki, 4x prawnuk Jana, 5x prawnuk Magdaleny, 6x prawnuk Macieja Mateusza, 7x prawnuk Wojciecha , 8x prawnuk Adama, 9x prawnuk Stanisława, 10x prawnuk Grzegorza

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 2053
Rejestracja: 24 kwie 2011, 22:38
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Greg »

Jarek Przypis pisze:Trawniki, O: Ignacy, M: Katarzyna Jończyk, ślub: 1951, Zofia Halina Figiel.
Indeksujemy zawartość ksiąg metrykalnych, a w adnotacji na marginesie, nie ma żadnych danych małżonka. Raczej nie jestem skłonny by zapisywać dane pozametrykalne i ograniczyłbym się tylko do informacji o dacie ślubu.
Pozdrawiam Grzegorz

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1644
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

Jarek reklamuje, że indeksujący źle zapisał nazwisko ze ślubu w 1941 jako Katarzyna Figiel, bo na marginesie aktu jest Zofia Halina Figiel.
Każdy to może zobaczyć tutaj:
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cat=283510
akt 101
Jesśli ktoś nie ma konta na familysearch: ogląda poniżej...
Jarek ma rację, bo indeksujący się pomylił, ale uwaga, że na marginesie nie ma danych małżonka??? Chyba inny akt oglądasz...
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 2053
Rejestracja: 24 kwie 2011, 22:38
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Greg »

MireQ pisze:ze ślubu w 1941
??
MireQ pisze:bo indeksujący się pomylił, ale uwaga, że na marginesie nie ma danych małżonka??? Chyba inny akt oglądasz...
Wypadałoby najpierw sprawdzić co jest podpięte do indeksu i do jakiej księgi odnoszą się dane !!!
Na poczcie lubgensu czeka jeszcze ze 120 korekt, więc nie mam czasu na weryfikowanie w unikatach i duplikatach zgłoszonych poprawek nie podpartych żadnym dokumentem źródłowym. Uwiarygodnienie korekty jest obowiązkiem osoby zgłaszającej - kropka
Pozdrawiam Grzegorz

Awatar użytkownika
Jarek Przypis
Posty: 167
Rejestracja: 28 wrz 2014, 10:57
Lokalizacja: Milejów, woj.lubelskie
Kontakt:

Post autor: Jarek Przypis »

Greg pisze:
Jarek Przypis pisze:Trawniki, O: Ignacy, M: Katarzyna Jończyk, ślub: 1951, Zofia Halina Figiel.
Indeksujemy zawartość ksiąg metrykalnych, a w adnotacji na marginesie, nie ma żadnych danych małżonka. Raczej nie jestem skłonny by zapisywać dane pozametrykalne i ograniczyłbym się tylko do informacji o dacie ślubu.

Witam

Jeśli jak Pan mówi, nie ma żadnych danych dotyczących małżonka na marginesie, to dlaczego w adnotacji w uwagach pojawił się zapis o Katarzynie Figiel? Uważam, że powinno się ten zapis poprawić, żeby kogoś nie wprowadzić w błąd. Tak się składa, że jestem wnukiem tejże osoby i mam prawo domagać się korekty błędu nawet w uwagach.


Pozdrawiam
syn Teresy, wnuk Zofii, prawnuk Ignacego, praprawnuk Ludwika, prapraprawnuk Franciszki, 4x prawnuk Jana, 5x prawnuk Magdaleny, 6x prawnuk Macieja Mateusza, 7x prawnuk Wojciecha , 8x prawnuk Adama, 9x prawnuk Stanisława, 10x prawnuk Grzegorza

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 2053
Rejestracja: 24 kwie 2011, 22:38
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Greg »

Jarek Przypis pisze:Jeśli jak Pan mówi, nie ma żadnych danych dotyczących małżonka na marginesie, to dlaczego w adnotacji w uwagach pojawił się zapis o Katarzynie Figiel? Uważam, że powinno się ten zapis poprawić, żeby kogoś nie wprowadzić w błąd. Tak się składa, że jestem wnukiem tejże osoby i mam prawo domagać się korekty błędu nawet w uwagach.
Od wczoraj informacje zawarte w uwagach są już skorygowane, zgodnie z dołączonym do indeksu linkiem do skanu aktu. Przeczytałeś całość dyskusji i sprawdziłeś całą zawartość indeksu ?
Pozdrawiam Grzegorz

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1644
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

Grzegorz ma całkowicie rację... link do skanu dałem ja... a Jarek, mimo że skan jest ogólnodostępny linku nie podał...
Jak się domaga poprawki - to wypada podać przyczyny..
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Korekty / poprawki / uzupełnienia”