Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Błądzić, rzeczą ludzką...

Moderator: El

Awatar użytkownika
yogamaya
Posty: 48
Rejestracja: 31 gru 2019, 21:27
Lokalizacja: Choszczno
Płeć:
Kontakt:

Re: Do korekty dostrzeżonych błędów w Spisie Nazwisk.

Post autor: yogamaya »

Rudno śluby 1844 Akt nr 30
Link: https://szukajwarchiwach.pl/35/1910/0/2 ... 7IihjwXzfw
Jest:
Osko Michał Ozdak Zofia Rudno 30 1844 Rudno (26.05.1844) On: (wd.) lat 24, O: Mateusz Osko, M: Franciszka; Ona: lat 18, Mateusz Ozdak; M: Agnieszka
Powinno być:
Ośko Michał Ozga Zofia Rudno 30 1844 Rudno (26.05.1844) On: (wd.) lat 24, O: Mateusz Ośko, M: Franciszka; Ona: lat 18, Mateusz Ozga; M: Agnieszka

Poprawione

aradecki
Posty: 91
Rejestracja: 27 sty 2016, 20:34
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Do korekty dostrzeżonych błędów w Spisie Nazwisk.

Post autor: aradecki »

Witam,

dla parafii Racławice (dekanat Nisko) wyszukiwarka zwraca podwójnie niektóre pozycje z rejestru zgonów. Poniżej przykład (źle na czerwono, dobrze na zielono), wyszukiwanie po nazwisku Maziarz:

NAZWISKO IMIĘ, IMIONA PARAFIA AKT ROK UWAGI
Maziarz Wawrzyniec Racławice (dekanat Nisko) 18 1904 Zarzecze; żona: Marianna Maziarz (O: Andrzej)
Maziarz Michał Racławice (dekanat Nisko) 32 1904 Zarzecze; O: Jan, M: Franciszka Pałka

Maziarz Anna Racławice (dekanat Nisko) 1905 Zarzecze; wdowa po Sebastianie
Maziarz Anna Racławice (dekanat Nisko) 1905 Zarzecze; wdowa po Sebastianie
Młynarski Feliks Racławice (dekanat Nisko) 18 1903 Zarzecze; żona: Ludwika Maziarz, małż. przez 39 lat
Młynarski Feliks Racławice (dekanat Nisko) 18 1903 Zarzecze; żona: Ludwika Maziarz, małż. przez 39 lat
Moderator informuje :
poprawione
- greg
Pozdrawiam
Arkadiusz Radecki

Łukasz
Posty: 60
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:42

Re: Do korekty dostrzeżonych błędów w Spisie Nazwisk.

Post autor: Łukasz »

Gorzków rok 1882 zgony akt 95 jest Czwórnóg Wojciech, a powinno być Czwórnóg Marcin
https://www.familysearch.org/ark:/61903 ... cc=1867933

Poprawione

arwena_11
Posty: 15
Rejestracja: 08 wrz 2020, 18:03
Płeć:

Re: Do korekty dostrzeżonych błędów w Spisie Nazwisk.

Post autor: arwena_11 »

Witam

w bazie indeksów
Libicki Józef Lublin - Kolegiata akt ur.114 1816 O: Anoni, M: Floriana Gradowicka Poprawione
Libicki Tomasz Lublin - Kolegiata akt ur.355 1818 O: Antoni, M: Floriana Grudzińska Poprawione
Libicki Kazimierz Lublin (św. Jana) akt ur, 86 1827

Matka to Floryanna Gradowska - nazwisko jest prawidłowe w akcie ślubu
Libicki Antoni Gradowska Florianna Lublin - Kolegiata 3 1816 On - O: Jan M: Elżbieta; Ona - O: Walenty M: Józefa

Awatar użytkownika
Krzysztof_Wasyluk
Posty: 125
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Do korekty dostrzeżonych błędów w Spisie Nazwisk.

Post autor: Krzysztof_Wasyluk »

Koroszczyn g-k 1872-M2 https://szukajwarchiwach.pl/35/2033/0/2 ... 49RylXPqjg
ona jest Jakumiuk Teodora; powinno być Jakuszko Teodora.
Poprawione
Pozdrawiam
Krzysztof Wasyluk

Awatar użytkownika
Krzysztof_Wasyluk
Posty: 125
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Do korekty dostrzeżonych błędów w Spisie Nazwisk.

Post autor: Krzysztof_Wasyluk »

Biała Podlaska 1863-M25 https://szukajwarchiwach.pl/35/1645/0/2 ... fAQGKBAT0w
ona jest Szacikowska, winno być Szańkowska

Jeszcze w jej akcie urodzenia jest Szańkowski, a nie Szańkowska - może też warto skorygować
Sarnaki 1840-U69 https://www.szukajwarchiwach.pl/62/216/ ... bHTCAUWx9A

Dobryń (gr.-kat.) 1848-M8 https://szukajwarchiwach.pl/35/1988/0/2 ... G1a7oXA2SQ
ona jest Starosiela, winno być Starosielec

Proponuję zmienić tytuł tego tematu na "Do korekty dostrzeżonych błędów w Bazie Indeksów." Taka baza na portalu istnieje, natomiast strona z nazwą "Spis Nazwisk" chyba jednak nie.
Moderator informuje :
wszystko poprawione
- greg
Pozdrawiam
Krzysztof Wasyluk

Awatar użytkownika
Praxeda
Posty: 78
Rejestracja: 25 lis 2012, 20:52
Lokalizacja: Lublin

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Praxeda »

Trawczyński Stanisław Świerże 123 1895 O: Franciszek, M: Marianna zd. Juszczyńska, Chromówka, dn. 1895.10.02

Powinno być: matka Marianna zd. Juścińska chyba, że błędnie zapisane w księdze.

Poprawione na Juszczyńska / Juścińska (nie jest jednoznacznie zapisane)

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1644
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: MireQ »

https://lubgens.eu/viewtopic.php?f=2&t=7020
Nie Pisalska tylko Pisulska...
Poprawione
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Udzin
Posty: 346
Rejestracja: 14 mar 2015, 11:29
Lokalizacja: Ciemno/W-wa

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Udzin »

Ostrów Lubelski cały rocznik urodzenia z 1912 roku brak imion Matki jest imię Ojca i nazwisko rodowe matki.
Poprawione
Pozdrawiam Eugeniusz, ojciec Zygmunt, dziadek Aleksander, pradziadek Andrzej, 2xpradziadek Wawrzyniec, 3xpradziadek Jakób, 4xpradziadek Wincenty, 5xpradziadek Jan, 6xpradziadek Mateusz, 7xpradziadek Jan

Krzysiek
Posty: 954
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Krzysiek »

Śluby Grabowiec
akt 5 z roku 1845 - jest Adamczuk Jan - Paczos Katarzyna - winno być Prus Katarzyna
Poprawione
Pozdrawiam Krzysiek

Udzin
Posty: 346
Rejestracja: 14 mar 2015, 11:29
Lokalizacja: Ciemno/W-wa

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Udzin »

Łysobyki / Jeziorzany coś jest pomieszane podwójny indeks małżeństw z roku 1889 i 1899 linki do rocznika 1889, przykład Stanisław Klier z Franciszka Czajka akt 24
Poprawione
Pozdrawiam Eugeniusz, ojciec Zygmunt, dziadek Aleksander, pradziadek Andrzej, 2xpradziadek Wawrzyniec, 3xpradziadek Jakób, 4xpradziadek Wincenty, 5xpradziadek Jan, 6xpradziadek Mateusz, 7xpradziadek Jan

Krzysiek
Posty: 954
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Krzysiek »

Wpis w bazie do usunięcia - urodzenie z parafii Tomaszów Lub., tam też zindeksowane, ale skąd to się wzięło w Łabuniach?
Łabuniecka Anastazya Łabunie 68 1867 < Poprawione

Ponadto śluby z Zamościa 1891 są zdublowane. < Poprawione
Przykład:
Bajan Szczepan Rycyk Anna Zamość 34 1891 On- O: Jakub, M: Anna Skowyra; Ona- O: Tomasz, M: Marianna zd. Golek / Gołek [?], On: 32 lata, wdowiec po Józefie zd. Hałas, urodzony na Przedmieściu Lubelskim, zamieszkały w Nowej Osadzie; Ona: 19 lat, panna, z Pniówka
Bajan Szczepan Rycyk Anna Zamość 34 1891 On- O: Jakub, M: Anna Skowyra; Ona- O: Tomasz, M: Marianna zd. Golek / Gołek [?], On: 32 lata, wdowiec po Józefie zd. Hałas, urodzony na Przedmieściu Lubelskim, zamieszkały w Nowej Osadzie; Ona: 19 lat, panna, z Pniówka
Banach Jan Paradowska Józefa Zamość 44 1891 On- O: Jan, M: Marianna Skowronek; Ona- O: Marcin, M: Katarzyna zd. Juszczak, On: 25 lat, kawaler, z Iłowca parafia Skierbieszów; Ona: 20 lat, panna, ze Żdanowa
Banach Jan Paradowska Józefa Zamość 44 1891 On- O: Jan, M: Marianna Skowronek; Ona- O: Marcin, M: Katarzyna zd. Juszczak, On: 25 lat, kawaler, z Iłowca parafia Skierbieszów; Ona: 20 lat, panna, ze Żdanowa
Pozdrawiam Krzysiek

Krzysiek
Posty: 954
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Krzysiek »

Nie widzę opcji edycji poprzedniego posta. Post można edytować max. do 5 godzin
Kiba Bartłomiej Bałuta Rozalia Komarów 17 1835 On- O: Walenty, M: Agata Zasuwa; Ona- O: Sebastian, M: Katarzyna zd. Karpińska
jest Kiba, winno być Skiba
Plizga Wacław Płachcińska Janina Krasnobród liber 1807 6 IX
jest Janina, winno być Franciszka
Poprawione
Pozdrawiam Krzysiek

Udzin
Posty: 346
Rejestracja: 14 mar 2015, 11:29
Lokalizacja: Ciemno/W-wa

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Udzin »

Firlej 1870 ur linki prowadzą do 1859 roku.
Efekt wymiany przez NAC skanów pochodzących z mikrofilmów mormonów na wykonywane z ksiąg w AP Lublin. Takie niezgodności linków są jeszcze w innych miejscach bazy. Usunąłem linki.
Pozdrawiam Eugeniusz, ojciec Zygmunt, dziadek Aleksander, pradziadek Andrzej, 2xpradziadek Wawrzyniec, 3xpradziadek Jakób, 4xpradziadek Wincenty, 5xpradziadek Jan, 6xpradziadek Mateusz, 7xpradziadek Jan

siva007
Posty: 6
Rejestracja: 19 mar 2016, 10:22

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: siva007 »

Śluby Łopiennik 1932 (akt 29) Jan Kasprzak i Marianna Sapko. Powinno być Jan Kasperek i Marianna Sapko.
Poprawione. Proszę podawać link do aktu jezeli brak go przy indeksie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Korekty / poprawki / uzupełnienia”