UWAGA !!!!
W związku z zamknięciem przez NAC w dniu 31 maja 2021 szukajwarchiwach.pl linki prowadzące do aktów w starym serwisie przestaną działać.
Od dnia 12 kwietnia 2021 nie będziemy dodawać do bazy linków prowadzących do szukajwarchiwach.pl.
Prosimy stosować do indeksów te z szukajwarchiwach.gov.pl. Najlepiej by były to linki do do całej jednostki z "rocznika".
Jednocześnie poczynimy kroki w kierunku konwersji starych linków do ich nowej wersji. Nie będzie to idealne rozwiązanie, ale lepsze jakieś linki niż żadne.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NA GORĄCO - LINK DO ZORGANIZOWANEJ ZBIÓRKI NA ZAKUP WŁASNEGO SPRZĘTU DO DIGITALIZACJI https://zrzutka.pl/d2kswh

Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Błądzić, rzeczą ludzką...

Moderator: El

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
konskovolensis
Posty: 381
Rejestracja: 27 sie 2012, 15:50
Płeć:

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: konskovolensis »

Małżeństwa Markuszów 1837
Jest: Burek Wawrzyniec Matraszek Magdalena Markuszów 8 1837
Powinno być: Burek Wawrzyniec Wójcik Magdalena Markuszów 8 1837 Woycik
http://szukajwarchiwach.pl/35/1875/0/2. ... w4q8LfIBNA

Nazwisko Matraszek chyba tu omyłkowo, bo w ogóle nie pada w dokumencie. Nazwisko w propozycji korekty uwspółcześniłem, a na wszelki wypadek podaję jak w akcie urodzenia:
Woycik Magdalena Markuszów 31 1821 Bobowiska 4, O: Franciszk lat: 28, M: Marianna Piądło lat: 27
http://szukajwarchiwach.pl/35/1875/0/1/ ... NqQlYqjaFQ
Poprawione
Pozdrawiam, Grzegorz.

Awatar użytkownika
konskovolensis
Posty: 381
Rejestracja: 27 sie 2012, 15:50
Płeć:

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: konskovolensis »

Małżeństwa Włostowice
Jest: Boreysob Anna Marianna liber 1756 Puławy, c. Joachima i Elzbiety
Powinno być: Boreys Anna Marianna liber 1756 Puławy, c. Joachima i Elżbiety

to "ab" dotyczyło określenia ab aula, czyli z dworu

Jest: Cuzkleński Józef Ludwik liber 1756 Puławy, s. Sylwestra i Marianny
Powinno być: Ćwikleński Józef Ludwik liber 1756 Puławy, s. Sylwestra i Marianny

Jest: Polak liber 1756 Puławy, s. Michała i Marianny
Powinno być: Polak Mikołaj liber 1756 Puławy, s. Michała i Marianny

Jest: Sidany / Sitdany Jan Nepomucen liber 1756 Włostowice, s. Marcina i Agnieszki
Powinno być: Sołdaj Jan Nepomucen liber 1756 Włostowice, s. Marcina i Agnieszki; Sołday

Jest: Marianna liber 1757 Puławy, c. Wojciecha i Salomeii
Powinno być: Łopianowska Marianna liber 1757 Puławy, c. Wojciecha i Salomei

Jest: Bierzet Marianna liber 1757 Włostowice, c. Ignaca i Zofii
Powinno być: Biera Marianna liber 1757 Włostowice, c. Ignacego i Zofii

to "et" dotyczyło "i"

Jest: Bandziet Anna liber 1757 Włostowice, c. Jana i Katarzyny
Powinno być: Baradzi Anna liber 1757 Włostowice, c. Jana i Katarzyny

Jest: Gottlier Kluger Anna liber 1757 Puławy i Włostowice, c. Chrystiana i Elżbiety
Powinno być: Kluger Anna liber 1757 Puławy i Włostowice, c. Chrystiana Bogumiła (Gottlieba) i Elżbiety

Jest: Karwska Franciszka liber 1757 Puławy, c. Jakuba i Zofii
Powinno być: Karwowska Franciszka liber 1757 Puławy, c. Jakuba i Zofii; wpisano: Karwoski, drugie "w" dopisano

Jest: Somorek liber 1757 Puławy, c, Łukasza i Barbary
Powinno być: Somorek Marianna liber 1757 Puławy, c, Łukasza i Barbary; pierwotnie wpisano: Kazimierz, przekreślono; akt chrztu Kazimierza jest jeden akt wyżej, tam z kolei wpisano najpierw Marianna i poprawiono na Kazimierz - akty wzajemnie zamieniono

Jest: Gaurowski Marianna Felicjanna liber 1758 Puławy, c. Grzegorza i Barbary, CL
Powinno być: Gawrońska Marianna Felicjanna liber 1758 Puławy, c. Grzegorza i Barbary, CL

Jest: Uzukowicz Małgorzata liber 1758 Włostowice, c. Wojciecha i Elzbiety, CL
Powinno być: Wnukowicz Małgorzata liber 1758 Włostowice, c. Wojciecha i Elżbiety, CL


Jest: Karol Antoni liber 1759 Puławy, s. [?] i Marianny
Powinno być: Ćwikleński Karol Antoni liber 1759 Puławy, s. Sylwestra i Marianny

Jest: Piotr liber 1759 Włostpowice, s. Jakuba i Barbary
Powinno być: Szczypa Petronela liber 1759 Włostowice, c. Jakuba i Barbary

Jest: Jacek liber 1759 Włostowice, s. Marianny z nieprawego łoża
Powinno być: Prot Jacek liber 1759 Włostowice, s. Marianny z nieprawego łoża; dwa imiona, nazwiska nie podano

Jest: Mujsucki / [?] Franciszek liber 1759 Włostowice, s. Tomasza i Katarzyny
Powinno być: Majkucki Franciszek liber 1759 Włostowice, s. Tomasza i Katarzyny

Nie mogę znaleźć tego aktu, czy ten akt w ogóle istnieje?
Zenon liber 1759 Włostowice, s.Marianny i żołnierza, z nieprawego łoża
http://ksiegimetrykalne.pl/viewer/#pula ... 4_0095.jpg
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poprawione
Pozdrawiam, Grzegorz.

Krzysiek
Posty: 1016
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Krzysiek »

konskovolensis pisze:
12 mar 2021, 22:41
Nie mogę znaleźć tego aktu, czy ten akt w ogóle istnieje?
Zenon liber 1759 Włostowice, s.Marianny i żołnierza, z nieprawego łoża
http://ksiegimetrykalne.pl/viewer/#pula ... 4_0095.jpg
Akt z 26 grudnia. Drugi od dołu po prawej stronie. Pewnie zmylił Cię brak nagłówka.
Pozdrawiam Krzysiek
https://zrzutka.pl/d2kswh - Uzyskałeś pomoc? Wesprzyj.

Awatar użytkownika
konskovolensis
Posty: 381
Rejestracja: 27 sie 2012, 15:50
Płeć:

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: konskovolensis »

Dziękuję, rzeczywiście.
Pozdrawiam, Grzegorz.

Udzin
Posty: 330
Rejestracja: 14 mar 2015, 11:29
Lokalizacja: Ciemno/W-wa

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Udzin »

Na stronie spisanych indeksów - Garbów nie zaznaczony spisane ur 1921
Poprawione
Pozdrawiam Eugeniusz, ojciec Zygmunt, dziadek Aleksander, pradziadek Andrzej, 2xpradziadek Wawrzyniec, 3xpradziadek Jakób, 4xpradziadek Wincenty, 5xpradziadek Jan, 6xpradziadek Mateusz, 7xpradziadek Jan

ODPOWIEDZ

Wróć do „Korekty / poprawki / uzupełnienia”