Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Błądzić, rzeczą ludzką...

Moderator: El

Piotr_Wrobel
Posty: 9
Rejestracja: 22 sty 2021, 20:04

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Piotr_Wrobel »

Wyszukując ślub w parafi Janów Lub (Biała) akt 77 z 1898 r. pojawia się imię żony Katarzyna Łuszczka. We wpisie w księdze widnieje Agnieszka Łószczka. Katarzyna to jej matka.
pozdrawiam,
Piotr Wróbel
Poprawione

Piotr_Wrobel
Posty: 9
Rejestracja: 22 sty 2021, 20:04

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Piotr_Wrobel »

We wpisie dotyczącym chrztu Jana Gżelki akt nr 147 z 1899 r. parafia Modliborzyce. Powinno być nazwisko Grzelka. Poprawione
pozdrawiam,
Piotr Wróbel

Ankasa
Posty: 42
Rejestracja: 20 lis 2019, 17:11
Lokalizacja: Wrocław

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Ankasa »

Wolny Franciszek i Zielant Rozalia Włodzimierz Wołyński (św. św. Joachima i Anny) 19 1917 On- M: Katarzyna Wolna; Ona- O: Jan, M: Maria zd. Figura - imię matki to nie Maria, a Marianna + link http://agadd2.home.net.pl/metrykalia/43 ... 6_0014.htm
Poprawione

Awatar użytkownika
konskovolensis
Posty: 384
Rejestracja: 27 sie 2012, 15:50
Płeć:

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: konskovolensis »

Włostowice urodzenia:
Jest: Szymnon liber 1760 Włostowice, s. Grzegorza i Marianny
Winno być: Szymon liber 1760 Włostowice, s. Grzegorza i Marianny

Jest: [?] Jan liber 1760 Włostowice, s. Franciszka i Barbary
Winno być: Barycz Joanna liber 1760 Włostowice, s. Franciszka i Barbary, imię dziewczynki zrekonstruowano jako Joanna

Jest: [?] Bartłomiej liber 1760 Włostowice, s. Grzefgorza i Agnieszki
Winno być: [?] Bartłomiej liber 1760 Włostowice, s. Grzegorza żołnierza i Agnieszki

Jest: Grodnro / [?] Lambert Wojciech liber 1760 Włostowice, s. Bonawentury i Wiktorii
Winno być: Stankiewicz/ Lambert Wojciech liber 1760 Włostowice, s. Wielmożnego Pana Bonawentury i Wiktorii

Jest: Czenecińska / [?] Antonina liber 1760 Puławy, c. Antoniego i Franciszki
Winno być: Czerwinska/ Antonina liber 1760 Puławy, c. Antoniego i Franciszki; Czerwińska

Jest: Spusow Wojciech liber 1761 Włostowice, s. Antoniego i Doroty
Winno być: Spus Wojciech liber 1761 Włostowice, s. Antoniego i Doroty; [Spuz], [Spóz]

Jest: niewpisane [?] Apolonia Izabela liber 1761 Puławy z pałacu, konwersja z Judaizmu, chrz; XX. August, S. Lubomirski i Poniatowska
Winno być: niewpisane Marianna Apolonia Izabela liber 1761 Puławy z pałacu, konwersja z Judaizmu, chrz; XX. August, S. Lubomirski i Poniatowska

Jest: Gottlib Jan liber 1764 Puławy, s. Fryderyka i [?]
Winno być: Szreyber Jan Fryderyk liber 1764 Puławy, s. Gottliba (Bogumiła) i Marianny

Jest: Baczerski / [?] Łukasz liber 1765 Skowieszyn, s. Michała i Elżbiety
Winno być: Baczeński / Łukasz liber 1765 Skowieszyn, s. Michała i Elżbiety; Bociański - zm. 30.07.1768 Pożóg
----------------------------------------
Poprawione
Pozdrawiam, Grzegorz.

Awatar użytkownika
konskovolensis
Posty: 384
Rejestracja: 27 sie 2012, 15:50
Płeć:

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: konskovolensis »

Urodzenia Włostowice:
Jest: Gaczińska Zofia liber 1765 Skowieszyn, c. Marcina i Rozalii
Powinno być: Baczińska Zofia liber 1765 Skowieszyn, c. Marcina i Rozalii; Bociańska

Jest: Mikulińaka Felicjanna / Feliksa liber 1766 Puławy, c. Jana i Anny
Powinno być: Mikulińska Felicjanna / Feliksa liber 1766 Puławy, c. Jana i Anny

Jest: Portasiewicz Agnieszka liber 1766 Skowieszyn, c. Jana i Agnieszki
Powinno być: Portasiewicz Agnieszka liber 1766 Skowieszyn, c. Jana i Agnieszki; Fortasiewicz - Furtasiewicz

Jest: Sietrzykowska Magdalena liber 1766 Puławy, c. Antoniego i Barbary
Powinno być: Siestrzykowska Magdalena liber 1766 Puławy, c. Antoniego i Barbary

Jest: Byt Magdalena liber 1767 Skowieszyn, c. Walentego i Rozalii
Powinno być: Byl Magdalena liber 1767 Skowieszyn, c. Walentego i Rozalii

Jest: Jowska Katarzyna liber 1767 Włostowice, c. Pawła i Marianny
Powinno być: Mrozowska Katarzyna liber 1767 Włostowice, c. Pawła i Marianny

Jest: Sęczołowicz / [?] Jan liber 1767 Puławy, s. Grzegorza i Agnieszki
Powinno być: Pęczołowicz Jan liber 1767 Puławy, s. Grzegorza i Agnieszki

Jest: Szanrewicz /[?] Tomasz liber 1767 Puławy, s. Aleksandra i Teresy
Powinno być: Szemrerowicz Tomasz liber 1767 Puławy, s. Aleksandra i Teresy

Jest: Brzeziński Wilhelm / [?] liber 1774 Puławy, s. Franciszka i Agaty
Powinno być: Brzeziński Jerzy liber 1774 Puławy, s. Franciszka i Agaty
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poprawione
Pozdrawiam, Grzegorz.

Piotr_Wrobel
Posty: 9
Rejestracja: 22 sty 2021, 20:04

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Piotr_Wrobel »

Parafia Modliborzyce małżeństwo 31/1864 Jan Grzelka i Antonina Rybicka. Powinno być Rudnicka.
Pozdrawiam serdecznie.
Piotr Wróbel
------------------------------------------------------------------------------------------
Na marginesie aktu i w treści Rybicka. Nie ma podstawy do zmiany nazwiska. Jeżeli zaistnieją udokumentowane przesłanki oczywistego błędu w nazwisku, można dodać informację tylko w uwagach
Załączniki
img_0281.jpg

Piotr_Wrobel
Posty: 9
Rejestracja: 22 sty 2021, 20:04

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Piotr_Wrobel »

Zaskakujące. To uczy pokory i dokładności. Faktycznie nie dotarłem do wpisu. Czy można prosić o przesłanie całego wpisu.
pozdrawiam,
Piotr Wróbel

Krzysiek
Posty: 993
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Krzysiek »

Piotr ma rację to oczywisty błąd proboszcza. Ja takie błędy zapisuję podając w spisie poprawne nazwisko, a jako uwagę "w akcie błędnie Rybicka". Nie ma sensu powielać błędów księży. Ktoś dotrze do aktu, to sam oceni wszystko, ważne, żeby pomóc takiej osobie poprawiając błędne zapisy w indeksach.

Akt 310 - https://fotolubgens.lubgens.eu/janow_lu ... 10-312.jpg
Akt 138 - https://fotolubgens.lubgens.eu/janow_lu ... 26/138.jpg
--------------------------------------------------------------------------------------------
Poprawione na Rudnicka / Rybicka z dopiskiem w uwagach
Pozdrawiam Krzysiek

Krzysiek
Posty: 993
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Krzysiek »

Widzę info "Korekty i uzupełnienia: Konopnica małżeństwa 1841-1849", a tam...

Zydek Michał Palakowa Barbara Konopnica 2 1843 Konopnica, K.Z.wdowiec, K.Zyg. Z domu Łuszczyńska - winno być Żydek Michał - Palak Barbara - przy tym akcie winna znajdować się uwaga z aktu 6
Zydek [Koper] Zygadłowa Krystyna Konopnica 6 1843 Radawiec, B.P.wdowa po Pawle Palaku, z domu Sobczak - winno być Żydek Kacper - Żygadło Krystyna - przy tym akcie winna znajdować się uwaga z aktu 2, z tym, że z d. Leszczyńska, a nie Łuszczyńska

Ponadto jak na poprawione śluby dużo tam nazwisk żeńskich kończących się na -owa, -owna czy zapisów archaicznych "Wujcik", "May", "Mai". Przypuszczam, że tylko linki zostały tam dopisane? <<<< Trafiony, zatopiony
Pozdrawiam Krzysiek

Piotr_Wrobel
Posty: 9
Rejestracja: 22 sty 2021, 20:04

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Piotr_Wrobel »

Witam, parafia Janów Lub.(Biała) chrzest 162/1855 Piotr Rudncki. Nadane imiona to Julian, Piotr, rodzice O: Piotr M: Teresa Gutek.
Pozdrawiam,
Piotr Wróbel Poprawione

Krzysiek
Posty: 993
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Krzysiek »

Rocznik, jeden z wielu zresztą, indeksowany lata temu ze skorowidzów rocznych. Przydałoby się poprawić cały. Z większych błędów wyłapałem:
Cielisz Katarzyna 269 1855 - winno być Cieliszak
Kama Agnieszka 321 1855 - winno być Kania
Krapicz Stanisław 109 1855 - winno być Krupicz
Lenkiewicz / Liszkiewicz Konstanty 54 1855 - winno być Lenkiewicz
Pałus Agnieszka 22 1855 - winno być Gałus
Tomeski Józef 69 1855 - winno być Tomecki
w aktach 37 i 213 jest Oktołówna - winno być Okłot
----------------------------------------------------------------------
Poprawione
Pozdrawiam Krzysiek

Natasha SM
Posty: 4
Rejestracja: 27 lut 2018, 21:27

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Natasha SM »

Cześć,
Od razu przepraszam za swoje błędy, nie mówię po polsku i korzystam z tłumacza Google.

Wybaczcie, jeśli piszę na zły temat, nie wiem jak poruszać się po forum.
Podczas indeksowania niektórych rekordów zauważyłem błędy, może da się je naprawić

Akt 1 - panna młoda ma na imię Apollonia, w indeksie - Antonina.
https://szukajwarchiwach.pl/35/2318/0/1 ... 0hnAzNodVw

Akt 4 - w indeksacji Hajdziuk wskazano imię pana młodego Najdziuk.
https://szukajwarchiwach.pl/35/2306/0/1 ... hG2DvH_-0w

Akt 31 - nazwisko w indeksie jest wskazane jako Paratsevich, nazwisko w dokumencie jest zapisane jako Pietrowicz.
https://szukajwarchiwach.pl/35/2306/0/1 ... 27jTBRGsnw

Dziękujemy wszystkim, którzy indeksują dokumenty.

Z poważaniem
Natasza
-------------------------------------------------------------
Poprawione
Kowalin, Paracewicz

Ankasa
Posty: 42
Rejestracja: 20 lis 2019, 17:11
Lokalizacja: Wrocław

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: Ankasa »

Ślub Traczuk Jakub i Bartnik Magdalena Krasnystaw nr aktu 5 rok 1832 - w uwagach jest zapisane błędnie nazwisko ojca pana młodego - jest Traczyk, powinno Traczuk oraz nazwisko ojca panny młodej, jest Barnik, powinno Bartnik.
Poprawione

Krzysiek
Posty: 993
Rejestracja: 21 lut 2012, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Re: Proszę o poprawe imienia w indeksie

Post autor: Krzysiek »

Selewa [?] Tomasz Krzeszów (dekanat biłgorajski) 1813 Sieraków Dnia: 05.12., O: Jan, M: Katarzyna Świta, nr domu: 37
Szekuwal [?] Antoni Krzeszów (dekanat biłgorajski) 1826 Sieraków Dnia: 14.05., O: Jan, M: Katarzyna Świta
Szeliwa [?] Rozalia Krzeszów (dekanat biłgorajski) 1805 Sieraków Dnia: 29.09., O: Jan, M: Katarzyna Świta, nr domu: 37
Szeliwa [?] Marianna Krzeszów (dekanat biłgorajski) 1809 Sieraków Dnia: 23.04., O: Jan, M: Katarzyna Świta, nr domu: 31
Szeliwa [?] Marianna Krzeszów (dekanat biłgorajski) 1820 Sieraków Dnia: 26.03., O: Jan, M: Katarzyna Świta, nr domu: 37

Proszę o poprawienie powyższych nazwisk na Szelewa. Poprawione

Z rozpędu wpisałem do złego tematu. Może warto scalić z istniejącym?
Pozdrawiam Krzysiek

Awatar użytkownika
konskovolensis
Posty: 384
Rejestracja: 27 sie 2012, 15:50
Płeć:

Re: Korekty dostrzeżonych błędów w bazie indeksów

Post autor: konskovolensis »

Małżeństwa Wilków n. Wisłą 1876 A. 33, jest: Antos Antonina, w uwagach zd. Antoniewska, powinno być: Antos vel Antoszewska, w uwagach: [o:] Franciszek zmarły [m:] Antonina Kroczewska
Pozdrawiam, Grzegorz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Korekty / poprawki / uzupełnienia”