Lotys / Lotuch / Złotuch - Opole Lubelskie

Dział stworzony dla osób, których badania genealogiczne prowadzą na Lubelszczyznę i potrzebują pomocy lokalnych genealogów.

Moderatorzy: avee, El, MarcinR

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
konskovolensis
Posty: 384
Rejestracja: 27 sie 2012, 15:50
Płeć:

Lotys / Lotuch / Złotuch - Opole Lubelskie

Post autor: konskovolensis »

Czy ktoś kojarzy podobne nazwisko w okolicach Opola Lubelskiego?

W 1846 r. w parafii Ostrołęka nad Pilicą umiera Agnieszka z pierwszego małżeństwa Piekarniakowa, z drugiego Wróblowa lat osiemdziesiąt licząca, urodzona w mieście Opolu guberni lubelskiej, córka Sebastiana i matki z imienia niewiadomej małżonków Złotuchów.

W aktach dotyczących jej dziecka widnieje raz jako: z Lotysów, a raz jako z Lotuchów.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2020, 21:50 przez konskovolensis, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Grzegorz.

Awatar użytkownika
konskovolensis
Posty: 384
Rejestracja: 27 sie 2012, 15:50
Płeć:

Post autor: konskovolensis »

Odgrzewam temat po ponad 3 latach. Otóż przybliżony rok urodzenia z aktu zgonu to 1766. Tymczasem jak widzę w regestrach, w 1765 w mieście Opolu rodzi się Agnieszka, z rodziców: Sebastian Złotucha i Katarzyna. Jak raz, pasowałoby do informacji z aktu zgonu. Zgadzałoby się nawet miasto Opole, dotąd sądziłem, że ta informacja jest przybliżona i chodzi ogólnie o parafię opolską.

Może ktoś opracowywał drzewo takiej rodziny i zna dalsze losy Agnieszki? Czy może to być ta osoba, której dotyczy ten akt zgonu? Gdzie i kiedy wzięła ślub z Piekarniakiem, a gdzie i kiedy z Wróblem/Wróblewskim (wiem tylko, że najpóźniej w 1810).
Pozdrawiam, Grzegorz.

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1645
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

Grzegorzu,
Złotucha to częto występujące nazwisko w moich parafiach.
Karczmiska, Kazimierz Dolny, Opole Lubelskie i Wilków.
Indeksujący dla mormonów cząsto popełniają błąd, podając nazwisko np. Anny ze Złotuchów jako Złotuch.
Posprawdzam w swoich bazach danych, może coś znajdę.
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Awatar użytkownika
konskovolensis
Posty: 384
Rejestracja: 27 sie 2012, 15:50
Płeć:

Post autor: konskovolensis »

Z tego co widzę, córki Agnieszki i Stanisława Piekarniaka (do wczoraj nie znałem tego imienia) wychodziły za mąż w parafii Ostrołęka pow. grójecki w l. 1816-27 i uchodzą za tam też urodzone, więc gdyby to była ta sama osoba, to najprawdopodobniej wyjechała z Opola (sama? z rodzicami?) i wyszła za mąż gdzieś w Polsce, rodząc dzieci tam. W par. Opole Lubelskie bowiem chyba nie ma ślubu z Piekarniakiem, chyba że nazwiska jakoś przekręcono.

Tamże (tj. w par. Ostrołęka) urodził się w 1810 syn Agnieszki i Wróblewskiego, możliwe że jedyne ich dziecko. Agnieszka najprawdopodobniej była starsza od Wróblewskiego.
Pozdrawiam, Grzegorz.

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1645
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

W Wilkowie pierwszy chrzest Złotuchy pojawia się w 1747 roku a ślub 1743 roku.
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1645
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

Grzegorzu,
ja widzę, że Sebastian miał wcześniej żonę o imieniu Ewa - dzieci 1760 i 1761.
Następnie żona o imieniu Katarzyna - dzieci 1765 i 1766.
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Awatar użytkownika
MireQ
Posty: 1645
Rejestracja: 28 kwie 2011, 12:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MireQ »

konskovolensis pisze:W par. Opole Lubelskie bowiem chyba nie ma ślubu z Piekarniakiem, chyba że nazwiska jakoś przekręcono.
Agnieszka Złotucha urodziła się w 1765 roku, więc jej ślubu trzeba szukać w latach 1780-1795.
Niestety nie ma gdzie szukać, bo w Opolu Lubelskim brak ksiąg ślubów z lat 1744-1796.
Pozdrawiam: MireQ

Parafie: Chodel, Chotcza, Karczmiska, Kazimierz Dolny, Końskowola, Opole Lubelskie, Piotrawin, Wąwolnica, Wilków.
Odpowiadam tylko na majle, na PW NIE

Awatar użytkownika
konskovolensis
Posty: 384
Rejestracja: 27 sie 2012, 15:50
Płeć:

Post autor: konskovolensis »

Dzięki i za to info. Piekarniaków jest dużo w par. Ostrołęka i w okolicach, tam później mieszkali, więc pewnie Stanisław był stamtąd, ale czy ona poszła tam i tam jest ślub, czy on do Opola i wziął ją ze sobą, to już się chyba nie dojdzie.

Co ciekawe, we wsi Gąski par. Warka jest Michał Złotucha, który świadkuje krewnym Stanisława. Jak mu się chciało z innej wsi jechać, to ani chybi, jakiś krewny Agnieszki Piekarniakowej.
Pozdrawiam, Grzegorz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Szukam korzeni na Lubelszczyźnie”