Nazwisko/rodzina Boś

Cmentarze Lubelszczyzny

Moderatorzy: avee, El

ODPOWIEDZ
grzegorzbos
Posty: 283
Rejestracja: 17 sty 2014, 23:25
Lokalizacja: Słupsk

Nazwisko/rodzina Boś

Post autor: grzegorzbos »

Witam! Poszukuję wszelkich informacji na temat rodziny, przodków rodziny Boś. Znałem jedynie dziadków, którzy mieszkali we wsi Wolica II i pochowani są na cmentarzu w Modliborzycach, podobnie jak większość rodziny. Dziadek nazywał się Wojciech Boś, babcia Józefa Boś. Pamiętam, że prababcia miała na imię Tekla. Bardzo proszę o informacje, może zdjęcia, jeżeli ktoś na takie przypadkiem natrafił. Mój mail to grzegorzbos@wp.pl. Pozdrawiam! Grzegorz Boś

Piotr r.
Posty: 1221
Rejestracja: 24 kwie 2011, 19:17

Post autor: Piotr r. »

Witaj na forum :)
grzegorzbos pisze:Dziadek nazywał się Wojciech Boś, babcia Józefa Boś.
Domyślam się, że chodzi o XX wiek skoro chodzi o dziadka. Może podasz jakieś bliższe lata.
Józefa zd. ... Boś?

W linku http://galeria.vipserv.org/thumbnails.php?album=44 masz album z kilkoma zdjęciami z Cmentarza. Może traf ślepy i jakiś Boś będzie ;-) Nie sprawdzałem. Robiłem raczej starsze nagrobki ale kto wie. Nie znalazłem amatora na spisanie danych ze zdjęć do wyszukiwarki.

grzegorzbos
Posty: 283
Rejestracja: 17 sty 2014, 23:25
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: grzegorzbos »

Wojciech Boś, ur. 1906, Wolica, ojciec Jan, matka Tekla z d. Pasztaleniec. Babcia Józefa z d. Małek. Dziękuję :)

Piotr r.
Posty: 1221
Rejestracja: 24 kwie 2011, 19:17

Post autor: Piotr r. »

grzegorzbos pisze:Wojciech Boś, ur. 1906, Wolica, ojciec Jan, matka Tekla z d. Pasztaleniec. Babcia Józefa z d. Małek. Dziękuję :)
Boś Wojciech akt 110 w 1906 roku Wolica - O: Jan, M: Tekla Pasztaleniec http://lubgensftp.eu/modlibozyce/urodze ... 04-111.jpg

znaleziono dzięki http://regestry.lubgens.eu

grzegorzbos
Posty: 283
Rejestracja: 17 sty 2014, 23:25
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: grzegorzbos »

Dziękuję! A jakieś rady, gdzie i jak szukać dalszych przodków, jeśli nie ma ich w ww. bazie?

zenluc
Posty: 332
Rejestracja: 28 kwie 2011, 09:45
Lokalizacja: Janów Lub./Wa-wa

Post autor: zenluc »

Tak na szybkiego, więc trza posprawdzać żeby wszystko stykało.
Zerknij sobie na wiek żony Tekli 24 l., a dziadek 40 l., wygląda to na drugą żonę. Jak wrzucisz Boś to wyskakuje Jan i Katarzyna Małek, cała seria dzieci w Dąbiu, a potem szus, i jedno już w Wolicy, wówczas była parcelacja i się przenieśli. Pasztaleniec to raczej z okolic Janowa, a tu brak jeszcze ślubów, albo Potok.
A dalej to wygląda na Krzemień http://lubgensftp.eu/janow_lubelski/slu ... /67-68.jpg
I powodzenia w dalszym szukaniu, tylko pamiętaj o oboczności nazwiska Boś - Baś, a nie wiem czy jeszcze dawniej to nawet nie Paś.

Piotr r.
Posty: 1221
Rejestracja: 24 kwie 2011, 19:17

Post autor: Piotr r. »

grzegorzbos pisze:Dziękuję! A jakieś rady, gdzie i jak szukać dalszych przodków, jeśli nie ma ich w ww. bazie?
Sprawić, żeby było.

Z Janowa Lubelskiego są jeszcze nie spisane roczniki urodzeń 1880-1885 gdzie można się spodziewać aktu urodzenia Tekli Pasztaleniec w 1883 roku gdzieś koło aktu 514.

grzegorzbos
Posty: 283
Rejestracja: 17 sty 2014, 23:25
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: grzegorzbos »

zenluc pisze:Zerknij sobie na wiek żony Tekli 24 l., a dziadek 40 l.
Może nie umiem patrzeć/czytać, ale gdzie jest napisany wiek rodziców? To bardzo cenna informacja.

Awatar użytkownika
konskovolensis
Posty: 380
Rejestracja: 27 sie 2012, 15:50
Płeć:

Post autor: konskovolensis »

W treści. Zaraz na początku jest: (...) Jan Boś, rolnik zamieszkały we wsi ...mbie czterdzieści lat. A później: ze ślubnej jego małżonki Tekli z Pasztaleńców dwadzieścia cztery lata. Nazwa wsi jego zamieszkania nie jest cała widoczna (środek księgi), ale nie jest to Wolica, w której rodzi się dziecko. Może to i Dąbie, o którym koledzy napisali wyżej. Wygląda na to, że dziecko nie urodziło się w domu rodziców. Może akurat matka była u kogoś. Albo ojciec i matka mieszkali osobno.
Pozdrawiam, Grzegorz.

grzegorzbos
Posty: 283
Rejestracja: 17 sty 2014, 23:25
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: grzegorzbos »

Ach, ja ni w ząb rosyjskiego... :/ Dziękuję pięknie :)

IRBAN
Posty: 1
Rejestracja: 21 sie 2017, 00:04
Lokalizacja: Łódź

Post autor: IRBAN »

Dzień dobry,
w części II dot. osób pochowanych na Starym Cmentarzu data zgonu Władysława Bany jest spisana z pomnika ( data na pomniku jest błędna - nie 1883 tylko 1983)
Pozdrawiam
wnuczka Władysława Bany
sf.vigil[na]wp.pl
Ostatnio zmieniony 26 sie 2017, 12:38 przez IRBAN, łącznie zmieniany 1 raz.

grzegorzbos
Posty: 283
Rejestracja: 17 sty 2014, 23:25
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: grzegorzbos »

IRBAN pisze:Dzień dobry,
w części II dot. osób pochowanych na Starym Cmentarzu data zgonu Władysława Bany jest spisana z pomnika ( data na pomniku jest błędna - nie 1883 tylko 1983)
Pozdrawiam
wnuczka Władysława Bany
sf.vigil[na]wp.pl
Można jaśniej?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Idąc cmentarną aleją...”